Transport etapper er aldri gøy :-)

Når man kaller en etappe for transport etappe ligger det i orden at dette handler om å komme seg fra a til b fortest mulig.  Å for en som hater motorveier er det ikke lett å holde fokus og være motivert.

Mogreina – Spydeberg  – Sarpsborg  gikk greit. Etter litt tid på motorveien tok jeg en avstikker til gamle Svinesund brua————–

Gamle Svinesundbroen

———men etter dette hadde jeg ikke noe annet valg enn å velge motorveien hvis jeg skulle holde fremdriften.  Så da ble det 1 time på veien og 30 minutter pause for å motivere meg til en ny time. Phuu Det er slitsomt å kjøre sykkel 🙂

Utpå kvelden kom jeg til Danmark å fant ett B&B som hadde ett ledig 3 mannsrom for 250kr pluss 50kr for frokost dagen etterpå.

B&B  i Bæverskov
B&B i Bæverskov

Plassen var rimelig full og de som bodde der var stort sett fra Bulgaria og Romania så han som holdt på å rengjøre rommet mitt å som var fra Grønland var rimelig happy for å få besøk av en fra Skandinavia.

Etter en god frokost med speilegg fra høner i bakgården bar det av sted i retning Tyskland.  Det var fortsatt litt vanskelig å motivere seg for å ligge på motorveien men utover dagen var man begynt å komme inn i en viss modus.  Alt gikk bra helt til jeg kom til Bremen. Her havnet jeg i en kø hvor trafikken sto mer eller mindre i ro i ett par timer. Siden jeg hadde en avtale på onsdagen i Belgia om å skifte dekk hadde jeg som mål å komme meg så nærme denne plassen som mulig så når køen endelig lettet og en 10 minutters regnskyll som gjorde veiene våt i mange mil var det bare å bite tennene sammen å gi gass.

Neste mål var å komme seg forbi Essen så jeg skulle slippe morgenrushet, så dermed endte jeg ikke med å begynne å lete etter overnatting før rundt midnatt.  Fant ett hotel som lå litt over budsjettet men det viktigste nå var å få tak over hodet.

2015-04-29 07.06.46

Hotellet var bra, droppet frokosten å kjørte de siste 90km til BMW Meeusen Motoren  i Belgia som selvfølgelig ikke hadde fått dekkene enda. Så nå står jeg her å venter på at en bil skal komme å levere de.

Neste etappe blir å kjøre ca 250 km ned til Frankrike å ta Eurotunnellen over til UK. Om det blir i dag eller i morgen får tiden vise.

Reise modusen har ikke helt kommet inn i kroppen siden dette er en transport etappe så den lar vell vente på seg til jeg lander i Alaska 13. Mai.

Takk alle som er inne å leser på bloggen. Jonny forsøker å oppdatere når jeg selv er forhindret til å gjøre det.

Yes Der kom dekkene trillende inn døra så jeg snart kan komme meg avgårde igjen.